Εγκλωβισμένη


Εδώ και μια εβδομάδα βρίσκομαι στο κρεβάτι. Εγκλωβισμένη. Όχι δεν είμαι άρρωστη, απλώς χάλασε το αναπηρικό μου αμαξίδιο.
photo by By Marcel Oosterwijk
Μηχάνημα είναι κι αυτό, χαλάει. Ρώτησα πόσο κοστίζει το ανταλλακτικό για να το πάρω μόνη μου και μου είπαν 700 ευρώ!!
Δεν τα έχω.
Κι έτσι το πήγαν οι δικοί μου στο ΙΚΑ. Τους εξήγησαν ότι δεν έχω άλλο αμαξίδιο, οπότε κάθομαι αναγκαστικά στο κρεβάτι, και τους παρακάλεσαν να το φτιάξουν όσο πιο γρήγορα γίνεται. Για την ακρίβεια τους «ενοχλούμε» καθημερινά τηλεφωνικώς για να μάθουμε πώς πάει.
Η απάντηση που πήραμε;
«Εδώ είναι δημόσιο. Θα περιμένετε. Να πάρουμε πρώτα προσφορά κ.λπ. κ.λπ»
Αυτό έγινε την Τρίτη. Μέχρι την Πέμπτη δεν είχαν πάρει ακόμη την προσφορά. Την Παρασκευή που τηλεφωνήσαμε ξανά, ο τεχνικός απουσίαζε από τη δουλειά του, οπότε... «Τώρα από Δευτέρα», μας είπαν.
Το ότι όλες αυτές τις μέρες εγώ δεν πηγαίνω στη δουλειά μου φυσικά δε λέει τίποτε σε κανέναν.
Και κάθομαι και σκέφτομαι τι θα γινόταν αν ζούσα π.χ. στην Αγγλία ή τη Σουηδία, ή μια χώρα τέλος πάντων που αντιμετωπίζει τον άνθρωπο με αναπηρία με μια αξιοπρέπεια. Δεν είναι ότι δε χαλάνε τα αμαξίδια σε αυτές τις χώρες. Απλώς δε θα επέτρεπαν να μείνω στο κρεβάτι ούτε μία ώρα. Θα μου παρείχε το (αντίστοιχο) ΙΚΑ ένα αναπηρικό αμαξίδιο ίδιου τύπου με το δικό μου για όσο καιρό θα χρειαζόταν μέχρι να το φτιάξουν. Και θα συνέχιζα κανονικά να ζω τη ζωή μου. Τόσο απλά.


UPDATE: Από την περασμένη Τρίτη, λοιπόν, που άρχισε ο εγκλωβισμός μου τηλεφωνήσαμε ξανά στην τεχνική υπηρεσία του ΙΚΑ στην Ιπποκράτους σήμερα, Δευτέρα (μία εβδομάδα μετά), και ο τεχνικός μας είπε ότι το ανταλλακτικό θα του το πάνε αύριο γιατί δεν είχαν κάποιο άτομο να του το στείλει νωρίτερα. Αύριο λοιπόν θα δει, κατά τα λεγόμενά του, ΑΝ φτιάχνεται το αμαξίδιο με αυτό το ανταλλακτικό, αλλιώς θα πρέπει να το παραγγείλει να έρθει από το εξωτερικό.
Όταν του έβαλε η μητέρα μου τις φωνές, αυτό που βρήκε να της πει ήταν ότι αυτό πρέπει να είναι καιρό χαλασμένο, ας το είχαμε πάει νωρίτερα. Τι θα άλλαζε δηλαδή αν το είχαμε πάει νωρίτερα; Δε θα είχα την ίδια αναμονή;
Επίσης, μας... φοβέρισε (έτσι ακούστηκε τουλάχιστον) ότι το ΙΚΑ δε δίνει πια χρήματα για καινούρια αμαξίδια -πράγμα που δεν ισχύει φυσικά- αλλά ήταν περισσότερο του τύπου 'κάντε υπομονή μέχρι να το φτιάξω εγώ γιατί καινούριο δεν έχει'. Αρχίζω πραγματικά να ζορίζομαι...

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις