ΚΑΛΩΣ ΟΡΙΣΑΤΕ ΣΤΟ ΑΝΑΝΕΩΜΕΝΟ ΜΟΥ BLOG


Σε αυτό το blog η πρώτη δημοσίευση έγινε το 2012 και η τελευταία το 2015. Έκτοτε κύλησε πολύ νερό στο αυλάκι. Αν και δεν έκανα δημοσιεύσεις εδώ, διάβαζα αρκετά πράγματα για το Κοινωνικό Μοντέλο της Αναπηρίας, συζητούσα πολλά αναπηρικά θέματα με τους φίλους συνανάπηρούς μου από την Κίνηση Ανάπηρων Καλλιτεχνών και την Κίνηση Χειραφέτησης Αναπήρων: Μηδενική Ανοχή και γενικότερα μάθαινα, εκπαιδευόμουν και, θέλω να πιστεύω, εξελισσόμουν.

Άλλαξα τελείως τον τρόπο που μιλάω για την αναπηρία, γιατί οι λέξεις έχουν σημασία και με τις λέξεις διαμορφώνουμε τη σκέψη μας, οπότε κατ' επέκταση, με τις λέξεις ασκούμε πολιτική.

Πόσο μάλλον για ένα θέμα όπως η αναπηρία. Και κάθε θέμα που σχετίζεται με καταπίεση, περιθωριοποίηση μιας μεγάλης ομάδας ανθρώπων, απαξίωση. Είτε θέλεις είτε δε θέλεις, το θέμα είναι πολιτικό. 

Γι' αυτό και διαβάζοντας σήμερα κάποια προηγούμενα άρθρα μου τολμώ να πω ότι συγχύστηκα. Εντόπισα ένα σωρό λάθη, στον τρόπο που εκφράζομαι για την αναπηρία. Στη συνέχεια, αναρωτήθηκα αν έπρεπε να τα κατεβάσω αυτά τα άρθρα ή να τα αφήσω. Σας προτείνω τα άρθρα μου μέχρι το 2015 να τα προσεγγίζετε με μια προσοχή ως προς την ορολογία. 

Κατέληξα πως δε θα τα κατεβάσω για την ώρα. Είναι ευκαιρία να τα χρησιμοποιήσω για να κάνω τη σύγκριση, ως παραδείγματα προς αποφυγή δηλαδή. Για παράδειγμα σε κάποιο άρθρο μου γράφω ότι είμαι η Απολλωνία και θα σας μιλήσω για την αναπηρία μου. Αυτό είναι λάθος. Ουσιαστικά σας μιλάω για τη βλάβη μου σε εκείνο το άρθρο, όχι για την αναπηρία.
Επίσης, χρησιμοποιώ ένα σωρό ιατρικούς όρους και επεξηγήσεις τις οποίες πλέον δε θα επέλεγα να βάλω με αυτό τον τρόπο σε ένα άρθρο μου. 

Στις επόμενες δημοσιεύσεις μου, λοιπόν, θα σας μιλήσω λίγο για το Κοινωνικό Μοντέλο της Αναπηρίας. Με απλά λόγια. Θα σας πω και κάποια πράγματα για την προτιμώμενη ορολογία. Το πιο σημαντικό όμως που θα σας πω, είναι πώς το Κοινωνικό Μοντέλο της Αναπηρίας λειτουργεί απελευθερωτικά, λυτρωτικά τολμώ να πω, για εμάς τις ανάπηρες και τους ανάπηρους. Πόσο διαφορετικά βλέπει το ανάπηρο άτομο τον κόσμο και τον εαυτό του μέσα σε αυτόν, έχοντας κατανοήσει όσα λέει το Κοινωνικό Μοντέλο, και πόσο διαφορετικά θα έβλεπε η κοινωνία τους ανάπηρους ανθρώπους ΑΝ είχε κατανοήσει, υιοθετήσει και εφαρμόσει όσα λέει το Κοινωνικό Μοντέλο της Αναπηρίας. Θα ήταν μια ιδανική κοινωνία. 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις